Курс присвячений знайомству з літературним і культурним феноменом бестселерів, їх історією та теорією. У фокусі уваги перебувають зарубіжні жіночі бестселери ХХ-ХХІ століть у жанрах детективу, трилера, сімейної саги, любовно-історичного роману, чикліт, готики, фантастики тощо. Курс покликаний розкрити специфіку жіночого успіху в популярній літературі, висвітлити секрети і чинники популярності творів Люсі Мод Монтгомері, Патріції Гайсміт, Маргарет Етвуд, Лорен Вайсбергер, Донни Тарт, Джулії Квін, Ліян Моріарті та ін.
Курс подає літературу Західної Європи епохи Середньовіччя як складну та багаторівневу структуру, всі артефакти якої мають свої суспільно-історичні передумови й естетичні витоки та водночас самі впливають на наступні літературні процеси і явища. Актуальність курсу пов’язана ще й із тим, що західноєвропейський літературний процес – це один із ключів до прочитання національного літературного процесу. З іншого боку, курс «Ключові тексти Середніх віків» логічно продовжує для студентів вивчення попереднього етапу розвитку літератури – античної доби.
Історію літератури раннього Середньовіччя (ІІІ–Х ст.) складно назвати логічно впорядкованим процесом, а тим паче до цього періоду годі пристосувати такі поняття, як «поступ» чи «розвиток». Тут часто постаємо перед хаотичними подіями й у житті тогочасних європейських племінних (подекуди ще родоплемінних) спільнот і ранніх форм державних утворень, й у сфері літературно-мистецьких здобутків (а нерідко і втрат). Період пізнього (зрілого, високого) Середньовіччя (ХІ – поч. XIV ст.) стрімко набуває рис внутрішньої логічности й упорядкованости, проте ця логіка істотно відмінна від логіки національних літературних процесів, панівної вже від початку епохи Відродження. На першому плані, у зв’язку з ментальними особливостями середньовічної людини та суспільства, залишаються релігійні, за ними – станові диференціації, а лише на третьому місці опиняється щось на кшталт національної (що виростає ще з локальної та регіональної) свідомости й самосвідомости. Тому лекційний огляд і практичне опрацювання літературних явищ найдоречніше групувати за таким принципом: література клерикальна й умовно світська; у межах останньої відбувається поділ на народно-героїчний епос, літературу куртуазну та міську.Курс «Комп’ютерна лексикографія» присвячено вивченню типології словників, аналізу принципів роботи комп’ютерних програм, що використовують словники, використання інформаційних технологій в укладанні словників, зокрема корпуснобазованих. Після вивчення дисципліни студент/студентка вмітиме: користуватися традиційними та електронними словниками різних типів; укладати різні типи словників на основі корпусу, оформлювати їх, використовуючи DWS (Dictionary writing system / Система написання словника). Виконаний протягом курсу лексикографічний проєкт може стати частиною курсової або бакалаврської роботи.
The genre of short story is thriving in the USA. Through American short stories by well-known authors, we will explore the depth of human relationships (between parents and children, loved ones, friends, etc.). We will look at the authors who created a canon of American literature and explore the complex ways they portrayed human interactions. A special attention will be devoted to Transcendentalism, an important philosophical movement that shaped and continues to shape American identity.